Followers

Thursday, December 20, 2012

MACAM MAK

oyeahhh..hari ni baru ada mood nak update blog setelah sekian lama bz dgn kekangan kerja.....ewahhh..ayat mcm SYMP (saya yg menurut perintah) je kan?

balik pada tajuk asal..

aku sebetulnya merasakan seperti mak2 je sehari dua nih..kisah nye cam gni, adik perempuan aku dpt keja d Putrajaya so kena lapor diri pada 17/12/2012. so sebagai seorang kakak yg baik (hak tuii...baik ke?) setiap pagi aku akan sediakan sarapan untuk adik aku..bkn apa, adik aku tu jenis yg kaki nebes dan mudah glabah. ko bayang kan boleh dia g opis 2 hari tak makan apa-apa..balik umah pun tak nak makan..takut punya psl. aku pun tak paham apa yg dia takut..huhuhu..nasib baik la kakak dia yg cantik lagi jelita (hak tuii..skali lagi) ni baik hati..so pagi-pagi aku akan prepare apa yang patut untuk dia dan aku melantak sebelum ke opis. time tu mula la berpeluh ketiak aku ni..terkejar-kejar kesana dan kesini g dapur pastu msk bilik pakai baju..g balik dapur tgk makanan yg aku msk tu pastu msk balik dapur..dah rasa mcm mak lak..saat tu aku terpikir kalau dah ada anak macam mana agak nye kan? aku ni dah la yg jenis tak reti nak bangun pagi-pagi..nt nak siapkan anak lagi..hadoiii..seram mak..apa-apa pun aku respect sgt pada mak - mak yg bekerjaya ni...sebab dorang mampu menguruskan anak2 dan bekerja...kalau aku? hermmm...tak berani nak ckp...apa-apa pun setakat ni saja coretan saya untuk tatapan anda (sopan sgt...auuu)...hehehehe

p/s : adik aku ni mmg suka sgt ikut aku tau..dulu masa skolah menengah pun dia ikut aku g skolah sana..gigih belajar rajin2 semata-mata nak skolah skali dgn aku. sebab skolah aku tu kalau nak msk sana UPSR kena 4A ke atas...motip?

No comments:

Post a Comment