Followers

Wednesday, August 28, 2013

PAGI WEDNESDAY


hi uolls..buat apa teuww? sihat ke? dah mcm ayat wechat dah aku tengok..hahaha..biasa la uolls..iolls kan memang bangang cket bab mengarang ni. aku mohon maaf yea kiranya janji2 aku untuk update masih tidak di laksanakan. maklumla, aku kan bz women. hakhakhakhaktui...

sebenarnya lately ni mood aku tak ok. ntah nape aku rasa dah nyampah sangat dengan persekitaran opis aku ni. dah enam tahun aku cuba bertahan tp sampai bila? sampai bila aku perlu berlakon sengeh2 hakikat nye aku membenci? hokaloss...mayb hati aku yang busuk tu pasal aku membenci orang..hari ni bukan isu tu aku nak bangkitkan...kerna aku dah jemu dengan cerita itu. jemu nak cerita benda sama. kt cite benda lain okeh? kt nak cite pasal apa eh? eh malas la nak cite. korang layan je la gambor2 ni eh?

ni masa raya pertama dengan nenek aku belah my mom..dah janda kaya nenek aku ni. maklumla atok aku meninggal 30 April 2013 ritu tinggalkan pencen yang banyak kata nyee. abis dia renovate bilik air, tambah aircond kat bilik satu lg, pastu bagi duit raya banyak2 kat cucu2 yang masih belajar. aku tak dapet sebab dah tuo kato nyo..hahahaha
 
 

4 generasi
 
 

yang baju ijau tu makcik aku. yg baju pepel (belakang) tu mak aku. yang depan dgn aku is my sister..kakak sulong ku bersama anak nye si kibo
 
 

my uncle and i
 
 

my beloved aunty. baik sangat. bagi aku baju raya warna biru..tp tak pakai pun coz aku terlupa nak bwk balik kg..uwaaa
 
 

ni semua kaum kerabat belah my mom.
 

yg baju belang merah tu adik lelaki aku bersama dengan sepupu sepapat
 
 

ni semua sepupu aku kecuali baju itam belang tu kakak aku, pastu baju merah belang adik aku dan yg tudung pink nampak kepala je tu adik pompuan aku. aku ni ramai cousin yg kecik2. yg baru nak membesar. maklum la, aku ni tergolong dalam cucu yang paling tua. so bawah2 aku ramai la cousin yg baru nak up...yg tudung pink tepi skali ni cousin aku. skrg ni dah jadi artis. bnyk melibatkan diri dalam dunia lakonan sebagai pelakon pembantu...ok la tu..hahaha
 
 

 
 

ni lak masa raya ke dua. nak balik kg apak aku
 
 

jauh perjalanan so kita posing2 dulu la yea. ekekekeke. yg tersengih kat belakang tu anak buah aku. bila aku check balik smua pic aku ada muka dia dok posing kat belakang. mana tumpah nye kuah kalau tidak ke nasik kan? hahahaa
 
 
 

on d way ke kampung apak aku. sawah padi yang tinggal air je..
 
 

kg apak aku ni memang betul2 kampung. maklum la, dah sempadan dengan negara jiran katanya. apa yang aku nak tunjuk bukan keta tu yea. aku nak tunjuk rumah dimana apak aku di besarkan dulu. kat sini la apak aku di besarkan sebelum nenek aku pindah ke bandar kota bharu. maklum la, nenek aku nak jadi orang bandor kata kau. hikhikhik
 

ni kubur nenek dan arwah atok aku. aku hanya mampu berdoa dari jauh je. keadaan tidak mengizinkan untuk aku mendekati kubur mereka.
 
 

kebiasaan bila balik kampung apak aku mesti singgah umah ni. ni umah cousin apak aku. dari kecik sampai besar kalau balik kampung mesti singgah sini coz dulu nye atok sedara aku dok sini. kini atok sedara aku dah tak de so balik jumpa anak dia je la..lagipun mereka pun baik.
 
 

aktiviti raya ke tiga kot? kat umah abang mama aku. umah nye dekat je dengan umah aku. kalau g open house umah pakcik aku ni, fav menu dia ialah mihun goreng. walaupun nampak mcm bodoh je mihum tu, tp tu la mihun terbaik dan tersedap pernah aku mkn. tak sempat nak snap pic. aku bz nak makan. hohoho
 
 

raya ke 5. mini gathering dengan member skolah dulu. wowww..baik nau aku pakai tudung dalam umah kan? maklum la, rambut dah macam mak lampir. so terpaksa cover...hukhuhkuk..
 
 
 
tu saja nak cite. bye

No comments:

Post a Comment