Followers

Thursday, March 14, 2013

ENJOY MY SINGLE LIFE

perghhh...tajuk tersangat tak boleh blah..hahaha..

dah lama tak update blog ni. mmg dah bersawang dah pun..tp walau aku tak update blog, bukan bermakna aku tidak mengambil maklum blog rakan2..aku suka baca blog org..cuma nak update blog sendiri je malas..maklumla..aku kan bodoh cket dalam penulisan nih..sejak di bangku skolah lagi aku tak pernah dpt 'A' dalam subjek penulisan. Aku more pada pengiraan je..huhuhu..(macam la bijak sgt maths yea?)..

mesti korang heran kenapa tetiba je aku menulis blog hari ni..actly dah lama nak berkongsi cerita dgn korang.tp mood utk menulis ni tarak...maklum la, semenjak dua menjak ni aku tersangat la bz. bz dengan keja okeh..sabtu ahad pun aku dtg keja..gigih lah sgt..huhuhu..ok, back to the story, ramai kwn2 (sama ada rapat dan tak berapa nak rapat sgt la), sedara mara dan org2 keliling aku dok tnya soalan cepu cemas berbunyi "Bila nak kawin?"...haaa??? cemas sgt nak jwb. huhuhu..sebenarnya aku blom terasa nak kawin. sebab nye? aku rasa hidup single aku ni lagi best + lagi happening + lagi enjoy dan mcm2 lagi...jika nak dibandingkan dengan hidup aku yg ada pasangan atau lebih dikenali sebagai BF. Mayb sebab "BF" yg aku kenal sebelum ni tak best mcm BF korang2..aku ni mcm bernasib malang cket lepas aku break off dgn Mr Mack. Asik jumpa lelaki yg salah je..mostly lelaki yg mendampingi aku hanya nak menompang senang aku je..bkn bermaksud aku up diri sendiri ckp aku ni org kaya..cuma d sebab kan aku ni bekerja ada la sedikit duit cukup sekadar nak beli itu dan ini..dan oleh kerana kebodohan aku (sifat semulajadi mudah kesiankan org), aku tak reti nak cakap tidak kalau ex2 aku mtk duit or suruh beli itu ini. betapa bodoh nye aku..tp skrang aku dah sedar..so aku malas nak bermingle2 nih..aku lebih selesa single. so aku boleh buat apa saja yang aku suka. nak g bercuti ke, nak beli itu ini ke, aku punya suka la kan..kalau dulu nak beli apa2 tak boleh..duit aku dorang control..mcm la duit dia kan? nak g cuti pun tak boleh. mayb nasib aku jumpa dengan org2 pelik..tp tak semua la lelaki mcm tu..cuma aku ni bernasib malang je...oleh sebab itu lah aku buat keputusan tak nak pikir pasal kawin. sekarang ni aku just nak enjoy hidup single aku je..selagi aku diberi peluang utk bernafas dan melihat dunia ni, aku akan menikmati hidup aku sepuas-puas nya..bukan nye bermaksud aku nak menolak ketentuan tuhan ke apa..cuma kalau d beri peluang utk kawin or lepas ni aku jmpa lelaki yg baik dan ikhlas menyayangi aku mcm Mr Mack tu, mayb aku akan kawin..tp utk setahun dua ni nak pkir umur dah tua tp tak kawin2 lagi, jawab nye tak la...

tu je yang aku nak kongsi dengan korang..mayb korang dok pikir sampai migrain kenapa aku tak nak kawin kan? so harapnye terjawab la persoalan itu..



No comments:

Post a Comment