Followers

Thursday, February 27, 2014

PAKCIK SERBA BOLEH DI SENTOSA REGENCY HOTEL


Sebenarnya aku baru balik dari kursus di Kedah selama 3 hari 2 malam. perghhh..dah macam percutian gitu. Maklumla, bila dah duduk kat unit latihan ni banyak je outstation. Tapi iolls suka je uolls....tak payah dok opis ngadap pc kan? Boleh kerja sambil makan hangin gtu..eh?? makan hangin ke makan angin? agagaga...sewel.

Kalau uolls nak tau, iolls duduk kat Hotel Sentosa Regency, Alor Setar..euwww..not suggestion uolls...hotel lama. Kotor okieh? Boleh lak malam tu masa dalam kelas tikus main nyorok2 dengan iolls..jap-jap dia datang, jap-jap dia lari..ehhh..rasa nak pok je tikus ni. Dewan pun agak buruk. Tapi bab makanan sedap. Pastu tak kedekut makanan. Makan heavy gtuew...iolls punya baju pun rasa cam dah nak merekah ni. ekekekee...g outstation asik makan je koje nye..6 kali sehari uolls..ko hado? memang aku ni macam menternak je kan?

Apa yang aku nak cerita sebenarnya pasal sorang pakcik ni. Dia keja kat hotel Sentosa Regency tu. Pakcik ni keja dia sebagai security kot kalau tak silap aku. Masa mula-mula aku sampai tu, aku gtau receptionist supaya panggil bell boy angkat beg aku. Pastu receptionist tu panggil pakcik tu suruh tolong angkat beg. 

Tengahari tu aku turun ke lobi sebab nak g lunch. Skali aku tengok pakcik tu dok mop lantai..dah jadi cleaner lak pakcik tu. ekekeke.. Pastu esok nye aku hantar baju ke dobi. Skali pakcik tu g hantar baju kat bilik aku. Dah jadi room service.. Ntah-ntah pakcik tu gak yang masak. Dah jadi tukang masak lak.. Memang aku respect sangat pakcik tu. Serba boleh. tapi sedih pun ada gak tengok dia. Dah tua kan? Apa-apa pun aku wish semoga pakcik tu sentiasa di berikan kesihatan yang baik dan diberkati. Amin..

No comments:

Post a Comment