Followers

Thursday, July 11, 2013

MASAKAN KU

 
 
hey uolls...saja je aku post pic makanan ni d bulan posa..kasi air liur korang meleleh cket...ekekeke.. di bawah adalah antara masakan yang aku masak dalam tempoh 2 minggu sebelom posa. wahhh..skema sgt ayat kan??? korang layan je la pic2 aku tu ek
 
 
 
sup ayam + ikan bakar + budu + ulam
 
 

kari ayam + ikan bakar + budu + ulam
 
 

lebihan kari aku panaskan makan dgn roti canai segera dan cucur udang
 
 

ayam kicap + tahu telur (tahu telur tu resipi google)
 
 
 
kuah dal

kuah dal + capati untuk breakfast last week
 

sambal udang..sambal udang ni la yg menyebabkan aku mc 2 hari..makan 2 ekor je
 

singgang ikan untuk cousin aku yg mengidam + ikan bakar + sambal udang + budu + ulam
 
 
soto a.k.a mihn sup..yeahaa..last week punya ni..
 
sebenarnya memasak adalah hobi aku. aku suka cuba resipi yg baru. kadang2 aku tengok je benda tu pastu aku mula la feeling2 masak..cipta sendiri resipi...katanya...hahaha..biasa nye awal puasa aku lebih suka msk. tp seems kesihatan yg tidak mengizinkan, mkn jo lah nasi dingin dgn teloq..hahaha..tak kuasa aku nak msk
 


3 comments:

  1. ADOIII TERgugat iman nafsu makan..
    rajin masak n sedapnye..so bile nak pelawa akak mamam ni adoii ayam msk kicap..tu tak bole blahh laa my paberet weii..

    ReplyDelete
  2. sapa sangka..Miss Diva suka memasak..sedapnyaaa...

    ReplyDelete
  3. Adam Ayens : nt i dah sihat, i masak2 jemput u tau..u mesti datang..hihiihih

    Norey : jgn la gtu u..malu i..hakhakahk

    ReplyDelete