Followers

Thursday, October 6, 2011

KUMPULAN MANUSIA MAHU KURUS

           Tertarik dgn satu kumpulan di FB iaitu kumpulan Manusia Mahu Kurus. Kumpulan ni d tubuhkan utk mencabar perempuan2 gemok mcm aku untuk berdiet kurangkan 5 kg dlm sebulan. Aku d perkenalkan dgn kumpulan ini oleh opismate aku iaitu FIDA. dia mengajak aku join group ni seems kt org bercita2 nak kurus la kan. Syarat-syarat untuk join group manusia mahu kurus lebih kurang mcm ni la :

Semasa 2 Minggu Induction:

1.) Elakkan NASI, MI, MIHUN, LAKSA, LAKSANG, SPAGETTI, FETTUCINI, VERMICELLI, KUEW TIAU dan yang sebangsa dengannya.

2.) Elakkan Roti, roti berserat, roti bun, rotiBoy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa2 yang sebangsa dengannya.

3.) Elakkan Gula - gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.

4.) Elakkan Buah-buahan (lepas 2 minggu baru makan berpada-pada).

5.) Elakkan minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas (coke, pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi!

6.) Elakkan snek seperti Twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis.

7.) Elakkan segala bentuk kacang untuk 2 minggu. Tak kira kacang biasa, gajus, kuah kacang, dhal...

8.) Elakkan makanan berproses seperti kentang goreng, bebola ikan, bebola sotong.

9.) Elakkan makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih

            Agak bercinta gak la masa mula2 tu. Yea la semua yg tertera di atas adalah feberet aku. Nak2 nasi kan. Tp alhamdulillah masuk hari ni dah 4 hari aku tak makan nasi + tak makan malam. Smlm timbang berat aku baru turun 0.1 kg..haishhhh..kena usaha lagi la nampak nye. 

2 comments:

  1. yer ke ni boleh jadi....adui......cam nak try ajer....saya ni pun terlebih berat gak ni....

    ReplyDelete
  2. insa'llah jadi..sy dah try. tp dgn syarat jgn makan nasi...

    ReplyDelete