Followers

Friday, October 7, 2011

si dia

          Setelah 10 tahun terpisah tanpa sebarang khabar berita, akhirnya dia muncul kembali dalam hidup aku. Bukan sebagai kekasih hati cuma sekadar teman biasa. Awal tahun 2011 aku menerima satu request untuk jd friends dalam Facebook. Memang terperanjat tiba-tiba aku tgk dia yg add aku. Masa tu macam-macam perasaan yg timbul. Takut, gembira, risau, terharu dan macam-macam perasaan ada. Memandangkan aku nih gedik dan nak gak tau perkembangan terbaru pasal dia, aku pun approve friend request dr dia.

       Dia yang aku maksudkan ni ialah buah hati aku masa belajar di Sekolah Menengah Ismail Petra. Memang dia lebih muda dari aku tp dia seorang yang matang, baik dan hormat org. Dia ni bukan jenis kaki gaduh tp aku pelik kenapa budak-budak sekolah aku dulu suka cari pasal dgn dia especially yg sama batch dgn aku. Ada kwn-kwn aku ckp sebab dorang jeles dgn si dia nih. Mana tak nye. Dia kan bercinta dgn senior. Memang bengang la gamak nye org lain.

      Macam mana aku boleh sangkut dgn dia? Citer nye macam nih. Dia nih aktif Persatuan Kadet Polis dan selalu training kawat di padang sebelah makmal biologi. So bila time aku kena masuk lab, aku selalu dok kat tingkap kelas aku tu bersama rakan-rakan dok kacau budak-budak kadet polis ni training kawat (actly nak kacau kwn kelas aku yg tgh training). Sebelum ni aku tak pernah pun perasan dia. Tapi ada satu hari tu, kawan aku ckp ada org kirim salam and dia minat aku. So dengan bingung-bingung aku tanya sapa dia? Tp masa tu kawan aku tak gtau pun sapa. Aku ingt dia saja tipu aku. So aku just forget it.

        Sehingga la satu hari tu masa aku tgh lepak kat bilik PRS, member aku dtg gtau ada org nak jumpa. So aku pun gi la tgk sapa yg nak jumpa aku tuh. Masa tu aku tak terperanjat pun. Cuma mcm terdetik dlm ati jer " laa...budak hingusan ni rupanya..ingt senior mana lak"..hikhikhik...aku ingt kan senior mana yg admire aku rupa-rupanya junior aku. Masa tu muka dia mcm malu-malu jer. Tetiba...kringgggggggggg...menandakan tamat nye waktu persekolahan. Sebagai seorang yg menepati masa, mesti la aku nak balik cepat-cepat kan? hikhikhik. Masa tu aku gtau dia aku dah nak balik tp dia dgn malu-malu ckp kat aku "mintak no phone boleh?"...OMG..OMG..berani nye budak kecik ni nak ngorat aku. Lepas kejadian d depan bilik PRS tu, kt org secara rasmi nye menjadi pasangan kekasih..

           Saat bercinta dgn dia mmg cukup indah. Rasa macam dalam heaven gtu. hahahaa..Mana tak nye. dia layan aku macam princess. Apa yang aku nak semua dia bagi. Tak pernah marah aku, tak pernah sakitkan hati aku, tak pernah curang. So aku tak perlu nak mgrain pikir pasal dia. Dia memang pandai jaga diri. Kemana saja mesti kami berdua. Sampaikan satu sekolah kecoh psl kami. Masa tu aku la manusia paling famous abad itu (poyo jerk)...mana tak nye. cikgu-cikgu pun tau psl hubungan kami nih...hohohohoho

           Tapi sayang...sebab hubungan kami tak berakhir dgn baik. Semua nye berpunca dari aku. Bila dah dpt sambung belajar di IPTA, aku mula melupakan dia. Dan aku pun mintak putus sedangkan tiada masalah pun dalam hubungan kami. Aku tau tindakan aku itu akan melukakan hati dia. Tp sebagai manusia yang tak reti bersyukur, aku tetap dgn keputusan aku untuk 'break off'. Dan skrg ni padan muka aku dok jeles sorang-sorang bila baca facebook dia sebab dia dah ada gf dan aku tau betapa beruntung nye sapa jadi gf dia tu..huhuhuhuh


    

No comments:

Post a Comment