Followers

Friday, October 21, 2011

MAK SENTAP NYAHHHH

         Semalam aku dok lepak-lepak dengan geng-geng opis masa lunch. Tetiba ada sorang memebr opis aku ni tnya aku soalan yg berbunyi begini "ko tak rasa nak kawin ke?".........awwwwww.......tersentap mak. Hehehehe..actly takder la sentap sebab aku ni bukan kaki sentap. cuma ada terpikir gak kenapa aku takut sangat nak kawin yea?

         Secara jujur nye memang aku takut nak kawin. Kenapa? Yea, aku takut..amat takut. Takut lepas kawin aku hidup susah. Takut lepas kawin aku dah tak dapat bersama family. Takut tak dapat g jalan-jalan. Takut tak dapat kebebasan lepas kawin. Takut lepas kawin didera. Takut lepas kawin gaduh-gaduh. Nak-nak bila tgk skrg ni cerai berai di hujung lidah jer...Aku takut..takut..takuttttt....hukhukhuk..takut nye.

         Sapa yang tak nak kawin kan? Baik lelaki mahupun perempuan semua nak ada keluarga sendiri. Nak ada orang yg sentiasa bersama kt time susah, senang dan sentiasa bg semangat. Nak ada anak sendiri kan? tp tu la....aku amat takut dengan semua tu. Aku takut bila dah ada family nt, aku tak dapat mengurus family sendiri. Tak dapat nak jadi isteri dan ibu yang baik. Hakikatnya aku masih belum bersedia untuk itu semua. Tapi sampai bila? Umur makin hari makin meningkat. Sampai ke hari ni aku masih tak paham kenapa aku takut sangat nak kawin. Tp yang pastinya aku tau. JODOH aku belom sampai lg. Kalau aku ditakdirkan berkahwin satu hari nt, aku akan terima nye dgn hati yang terbuka. Sekiranya aku tidak kawin sampai bila-bila pun aku masih terima dengan hati terbuka dan menganggapnye ini semua ketentuan ilahi.


        

2 comments:

  1. wah noks.. gambar kawen tu x tahan mak nengoknyer.. finally, u kurus jugak lepas berdiet saka ye, hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahhaa...mak wat sedut lemak nokss...

    ReplyDelete